woensdag 4 februari 2015

Ridderkostuum

Het was hier eventjes stil. Naai-ideeën genoeg, maar de fut om mij ´s avonds nog achter mijn naaimachine te zetten, ontbrak me. Een briefje voor het carnavalsfeest bij de kleuters deed me echter wakker schieten. Jaar na jaar nam ik me voor om zelf eens een carnavalskostuum in elkaar te steken, maar keer op keer dacht ik er te laat aan, en moest ik halsoverkop naar de winkel spurten om een kant en klaar kostuum te kopen.

In Zo Geknipt!2 stond een ridderkostuum, en 1 plus 1 maakt dat mijn grote jongen als een stoere ridder carnaval gaat vieren!
 
 
 
 
Ik knutselde er nog een ridderschild bij, en zoonlief kleurde het mooi in.
 
 
Patroon: Zo Geknipt!2
Badstof: handdoeken Action
Stof applicatie: stofvoorraad
Knoop: voorraad
Biais: Veritas
Pluim: vilt

6 opmerkingen:

  1. Dit is een leuke, mijn zoon is dol op zijn Spongebob hoodiehanddoek, verkleed zich graag als ridder en ik heb Zo geknipt 2 in de kast staan! Ik had die drie dingen nog niet gecombineerd in mijn hoofd, dank je wel voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. knap! een ridder maakte ik ooit ook al. Maar nu ben ik futloos en ontbreekt mij de zin om te naaien. Denkelijk komt er niet veer creatiefs voor carnaval hier. Misschien dit weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! En het lijkt mij zo comfortabel en handig, want het kan over alles heen aangetrokken worden, zelfs over de jas!
    We hebben langere dagen nodig (lees meer licht) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen